دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ |
021-88967919
اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • برگزاری همایش یک روزه تولید کنندگان بتن سبک اتوکلاو شده در شهر سرعین 1400
امتیاز دهید :

برگزاری همایش یک روزه تولید کنندگان بتن سبک اتوکلاو شده در شهر سرعین 1400

برگزاری همایش یک روزه تولید کنندگان بتن سبک اتوکلاو شده در شهر سرعین 1400
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ / تعداد بازدید : 1797
به دعوت انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده در ایران همایش یک روزه مدیران صنعت AAC با حضور نمایندگان 20 شرکت تولیدی در شهر سرعین به میزبانی شرکت آذر ساروج سبلان برگزار گردید.
در این همایش مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای دکتر افشین پروین پور به همراه آقای مهندس موحدیان حضور داشتند. در ابتدا دو نفر از تولید کنندگان نسبت به معرفی تخصصی محصول پرداختند و در ادامه جلسه موضوعات مختلف در زمینه کیفیت محصولات و راهکارهای اجرایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
ویژگی های AAC نظیر سبکی، عایقی حرارت، آتشپادی، عایقی صوت، اجرای آسان و سازگاری با مقررات ملی ساختمان (مباحث 3، 18 و 19) در کنار صرفه اقتصادی مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.
با توجه به ویژگی های محصول، در نتیجه استفاده از AAC برای ساختمان های کشور صرفه جویی های زیادی در مرحله ساخت و همچنین در مدت بهره برداری نصیب کشور می شود که در مقیاس کلان ارقام قابل ملاحظه ای است.
موضوع بسیار مهم اجرا و ضرورت رعایت جزئیات اجرایی جدید ابلاغ شده وزارت راه و شهرسازی در قالب پیوست شش آیین نامه 2800 زلزله (طراحی اجزای غیر سازه ای معماری) بررسی و راهکارهای آسان AAC برای رعایت این آیین نامه مورد تأیید قرار گرفت. نظر به ضرورت رعایت این مقررات در اجرا، شرکت های تولید کننده اعلام نمودند پشتیبانی جدی از مقوله اجرا و رعایت مقررات بعمل آورده و در این زمینه برنامه آموزش مجریان را در دستور کار خود قرار داده اند.
کلید واژه های ساختمان مقاوم تر، سبک تر، ارزان تر و سریع تر به عنوان رئوس و اهداف اصلی ساخت مسکن مورد تأکید مشاور محترم وزیر و تأیید حاضرین قرار گرفت.
با توجه به تفاهم انجام شده فیمابین وزارت صمت و راه و شهرسازی، مسؤلیت معرفی و تأمین مصالح ساختمانی استاندارد بر عهده وزارت صمت می باشد و یکی از اهداف تیم کاری که در این زمینه تشکیل شده بردن ساخت و ساز کشور به سمت ارتقای کیفیت ساخت می باشد.
در این راستا با کمک ابزار مدیریت زنجیره تأمین، وزارت صمت تولید کنندگان محصولات با کیفیت و دارای ویژگی های استاندارد را به سازندگان معرفی و آنها را در فهرست محصولات منتخب قرار می دهد.
همچنین از دستاورد جدید صنعت AAC دستگاه برش بلوک که برای اولین بار به صورت صنعتی و انبوه در ماشین سازی آریا ساروج در تبریز طراحی و ساخته شده رونمایی شد که می تواند تأثیر به سزایی در افزایش سرعت اجرا و همچنین کیفیت ساخت دیوار از نظر سهولت در رعایت آیین نامه ها داشته باشد.
با تأکید مقام محترم مشاور وزیر مبنی بر برگزاری مجدد اینچنین همایش ها با هدف تشویق نوآوری در صنعت AAC در زمینه های تولید محصولات جدید و یا خدمات جدید مقرر گردید همایش بعدی در اواخر بهار1401 برگزار گردد که توسط انجمن برنامه ریزی و اطلاع رسانی خواهد شد.


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به انجمن صنفی توليدكنندگان بتن سبک اتو كلاو شده در ايران می باشد.